یزدفردا "دبیر کل حزب اعتماد ملی، اظهار داشت:«حفظ امنیت در داخل، حفظ آزادی‌‏های قانونی و مشروع مردم در چارچوب قانون اساسی و دفاع از حقوق آن‌‏ها از اولویت‌‏های بنده در انتخابات دهم ریاست‌‏جمهوری است ».
به گزارش ایلنا، مهدی کروبی که در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران سخن می‌‏گفت، در خصوص تحلیل خود از اعلام حضور قطعی خاتمی در انتخابات گفت:من نظر منفی ندارم. همیشه گفته‌‏ام لازمه انتخابات پرشور ورود چهره‌‏ها و افراد به عرصه رقابت است و مرحله بعدی هم امانتداری مسوولین اجرایی و نظارت است که باید بی‌‏طرفی را در امر برگزاری انتخابات رعایت کنند.

وی با اشاره به حساسیت این دوره از انتخابات خاطرنشان کرد:حساسیتی که این بار انتخابات دارد،نسبت به انتخابات‌‏های گذشته بسیار بیشتر است؛ چرا که در دوره‌‏های قبل انتخابات ریاست‌‏جمهوری افرادی چون آیت‌‏الله خامنه‌‏ای، آیت‌‏الله رفسنجانی و آقای خاتمی هر کدام دو دوره رئیس‌‏جمهور بودند و رقبایی که در دوره دوم داشتند، رقبایی بودند که قبل از انتخابات مشخص بود این آقایان رای می‌‏آورند.
وی ادامه داد:مثلا چهره ارزشمندی چون آقای عسگراولادی رقیب آیت‌‏الله خامنه‌‏ای بود و یا آقایان شمخانی و توکلی و دیگران رقیب آقای خاتمی بودند و یا آقای جاسبی رقیب آقای هاشمی بود ولی معلوم بود که آقای هاشمی رای می‌‏آورد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه این بار دولت باید امانتدار مهمی برای رای مردم باشد، تصریح کرد:چرا که در این دوره از انتخابات رقابت جدی است و چهره‌‏هایی که دارای سوابق و پایگاه هستند، به میدان آمده‌‏اند. این مساله در حالی است که آقای احمدی‌‏نژاد براساس قانون اساسی حق دارد یک دوره دیگر رئیس‌‏جمهور باشد؛ بنابراین مسوولین اجرایی و نظارتی باید با ابزاری که در اختیار دارند رای مردم را صیانت کنند.
کاندیدای انتخابات ریاست‌‏جمهوری دهم در بیان اعلام برنامه‌‏های خود برای انتخابات آتی گفت: اولویت اول من مسائل اقتصادی و مبارزه با تورم و بیکاری است.

کروبی ادامه داد:بهبود روابط کشورمان در عرصه بین‌‏المللی با حفظ اهداف و آرمان‌‏ها از جمله دیگر اولویت‌‏های بنده است.دبیر کل حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد:حفظ امنیت در داخل، حفظ آزادی‌‏های قانونی و مشروع مردم در چارچوب قانون اساسی و دفاع از حقوق آن‌‏ها از دیگر اولویت‌‏های بنده برای انتخابات دهم ریاست‌‏جمهوری است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا